Showing 13–24 of 157 results

  • 770.00 RSD 616.00 RSD

    Na fonu nekadašnje pravoslavne sekte sklopljena je univerzalna pripovest o ljudskim sudbinama: tako upoznajemo život mornara Erika, ambicije doktora Blaua, koji želi da ovekoveči delove tela, slučaj Kunickog i njegove žene, koja misteriozno nestaje, Anuške, koja napušta dom i porodicu i tumara trasama moskovskog metroa, Filipa Verhajena, flandrijskog anatoma iz XVII veka, ili pak dramu Jozefine Soliman, koja se zdušno bori za to da telo njenog oca bude dostojno sahranjeno.

    Prevodilac: Milica Markić, Povez: TVRD, Format: A5

    Roman Beguni predstavlja književnu monografiju pojave dinamičnosti, pokreta, putničkog nemira. Svet savremenih Beguna svet je permanentnih putnika koji imaju svoje proizvode, putničku kozmetiku, sopstveni jezik: prost, funkcionalizovani engleski, pa i svoju, putničku psihologiju. Isprekidan i ustreptali savremeni svet reanimirao je u čoveku atavistički, nomadski poriv koji se utažuje u putovanjima – kretanje, premeštanje, otkrivanje novih prostora omogućavaju svojevrsno zavirivanje pod postavu sveta, odškrinuti rub zastora nepoznatog i neizrecivog.

  • 704.00 RSD 563.00 RSD

    Prevodilac: Branka Novaković , Povez: mek, Format: A5

    Kao devojčica, Nina je bila svedok smrti oca i brata, koji su ubijeni  iz osvete. Šćućurena u svom skrovištu, ona jedina uspeva da se spase. Mnogo godina kasnije, slučajno sreće Tita, jednog od učesnika zločina. Njih dvoje oživljavaju uspomene na događaj koji im je oboma zauvek izmenio život. Prošlost se na neobičan način ponavlja, ali ovoga puta – bez krvi.

    O autoru

    Alesandro Bariko je rođen 1958. godine u Torinu. Po obrazovanju je filozof i pijanista. Radio je kao muzički kritičar u „Republici“, a potom kao urednik kulturne rubrike u „Štampi“. Živi u Torinu gde vodi školu kreativnog pisanja po imenu Holden.

    Paideia je objavila sva najvažnija dela Alesandra Barika: Okean more, Svila, Pijanista, City , Bez krvi, Homer, Ilijada, Emaus, Mr Gvin, Tri puta u zoru, Zamkovi gneva, Ova priča, filmski scenario Španska partija, eseje Next , Varvari i knjigu o muzici Hegelova duša i krave iz Viskonsina.

  • 385.00 RSD 308.00 RSD

    Bezumnik predstavlja veliki zaokret u Džubranovom književnom radu, ne samo zato što je prvo koje je napisano na engleskom jeziku, nego i zato što žestina karakteristična za njegove ranije spise, ustupa mesto kontemplaciji i duhovnom uzdizanju. Dok književna kritika u Americi pozdravlja „ove poeme i parabole koje poseduju vlastitu muziku, otmenost, naivni šarm i strukturalnu simetriju…“, Mej Zijada ih smatra mračnim i okrutnim. „Koje je dobro za čoveka da dobije pohvale celog sveta, a da ne dobije od Mej“, setno joj prigovara u pismu od 7. februara 1919.

    Prevodilac: Raša Sekulović, Povez: TVRD, Format: A5

    „Pitate me kako sam postao bezumnik. Ovako se to zbilo: jednog dana, davno pre no što se rodiše mnogi bogovi, probudio sam se iz dubokog sna i video da su mi ukrali sve moje maske – sedam maski koje sam svojeručno napravio i nosio kroz sedam života – i potrčah bez maske ulica punim ljudi uz krike: „Lopovi, lopovi, prokleti lopovi“.
    Muškarci i žene smejaše mi se, a neki pobegoše u kuće, strahujući od mene.
    A kad stigoh do tržnice, neki mladić, koji je stajao na vrhu kuće, povika: „Evo ga bezumnik!“ Podigoh pogled da ga vidim i sunce mi poljubi ogoljeno lice, po prvi put. Po prvi put sunce poljubi moje ogoljeno lice i u mojoj duši se razgore plam ljubavi prema suncu i nisam želeo više svoje maske. I kao u zanosu povikah: „Blagosloveni, blagosloveni da su lopovi koji mi ukradoše maske!“
    I tako sam postao bezumnik.“

  • 814.00 RSD 651.00 RSD

    Prevodilac: Mila Đurović, Povez: mek, Format: A5

    Ovaj roman priča o sudbini zlostavljanog deteta koje će se spasiti  zahvaljujući neobičnom susretu. Da bi je ispričala Gavalda izmišlja novi glas, novi jezik.

    Reč je o sećanjima jedne dobro vaspitane devojke, kojoj su se u životu  loše otvorile karte. Suptilna  i uznemiravajuća i, nema sumnje,  najdivnija knjiga Ane Gavalde.

    Bili, moja Bili, ta princeza skrhanog detinjstva  koja se probija kroz život sa lovačkom puškom u jednoj ruci i knjigom Ne igraj se ljubavlju u drugoj, najlepša je stvar koja mi se desila od kada pišem.                                

    Ana Gavalda

    O autoru

    Ana Gavlda je rođena 1970, i živi u Melenu, u blizini Pariza. Jedan je od najtiražnijih francuskih pisaca, a njena dela su prevedena na 38 svetskih jezika. Sposobnost Ane Gavalde da shvati duh vremena, empatija koju oseća za svoje  junake, bogatstvo detalja u opisivanju svakidašnjeg života i majstorska upotreba žargona mlade generacije doneli su joj trajnu popularnost. Njena dela se odlično prodaju još dugo posle objavljivanja i nalaze se na vrhu lista bestselera u svim kategorijama. Gavaldin odnos prema uspehu je takođe veoma poseban: ostala je verna svom prvom izdavaču Domeniku Gotjeu, vlasniku izdavačke kuće „Diletant“. Obožava američku književnost, tako da i junacima svojih dela često daje američka imena.

    Sva dela koja je dosad objavila bila su na vrhu lista bestselera, a mi ih možemo čitati na srpskom jeziku u Paidejinom izdanju: zbirku pripovedaka Želeo bih da me neko negde čeka (za koju je 2000. dobila nagradu „RTL-Lire“), kao i romane: Trideset pet kila nade (2002), Voleo sam je (2002), Zajedno, to je sve (2004), Utešna partija (2008),  Poslednji nestašluk (2009), Bili (2013) i  Lepši život (2014).

  • BOG
    Rated 5.00 out of 5
    990.00 RSD 792.00 RSD

    Svako u sebi treba da pronađe Boga koji je svuda i u svemu. To je zaključak kome vodi iole pažljivo čitanje poeme Bog.

    Za Igoa je religija čovekova unutarnja vrednost. Njegov Bog prebivao je samo u njemu, u bezdanima njegovog duha.

     

    Prevodilac: Nikola Bertolino, Povez: TVRD, Format: A5

    Da li je Viktor Igo želeo da osnuje jednu novu „pravu“ religiju? Da li je pretendovao na ulogu nekakvog mesije kao što su poneki tvrdili?

    Poema Bog pruža negativan odgovor na ta pitanja. Sve što je Igo u njoj rekao o „prorocima“, sveštenicima i o bilo kom obliku institucionalizacije onoga što on podrazumeva pod pojmom religija isključuje svaku mogućnost postojanja takve njegove ambicije.

     

  • 440.00 RSD 352.00 RSD

    “ Nek pevač pusti svoj krik i nek plesačica nogama upliće,
    Da mene načas zadovoljstvo prožme.
    Neka mi duša noćas vedra bude.
    Možda me i sanak obuzme, pa u polusnu
    Ugledam svet svetliji,
    A stvorenja zvezdanija ukažu mi se…“

    Prevodilac: Raša Sekulović, Povez: TVRD, Format: A5

    Bogovi zemlje, poslednje delo koje je Džubran objavio za života, zbog srodnosti ideja sa Bezumnikom i prorokom predstavlja poslednji deo svojevrsne trilogije. Osnovna tema kojom se bavi ovo delo napisano u formi sokratovskog dijaloga jesu, zapravo, tri velike tendencije ljudskog srca koje personifikuju određeni bogovi. Prvom bogu se život ogadio i on želi da ga uništi. Drugi je ispunjen voljom za moć i koristi je da vlada ljudima koje smatra „hranom bogova“. Treći odbacuje indiferentnost prvog i aroganciju drugog, i ubeđen je da se tajna egzistencije nalazi u lepoti i ljubavi.

  • 759.00 RSD 607.00 RSD

    Prevodilac: Jovan Tatić, Povez: Tvrd, Format: A5

    Verisimo je veliki majstor opisa svakodnevnih, ali često apsurdnih situacija u kojima se čitalac, najčešće nenadano, susreće sa samim sobom., suočavajući se sa sopstvenom prirodom, ali i s ljudskom prirodom uopšte.

    U romanu „Brazilski špijuni“, koji je svojevrstan omaž Le Kareu i Edgaru Alanu Pou, pratimo grupu promašenih sredovečnih muškaraca „intelektualaca“ koji se okupljaju u lokalnoj kafani i od duga vremena, na osnovu oskudnih podataka, konstruišu priču u koju uskaču i tako zauvek menjaju svoje živote, kao i živote onih koje su u ovu priču uvukli.

    Naizgled olaka tematika ovog romana, kao i brzina kojom se čita, ne bi smeli da zavaraju čitaoca: Verisimo je veliki majstor koji piše prirodno – onako kako voda teče, a kada nas struje njegovog pisanja ščepaju, obično je (na našu sreću) već kasno.

  • 814.00 RSD 651.00 RSD

    Prevodilac: Snežana Đukanović, Povez: tvrd, Format: A5

    Književni opus Bruna Šulca je prilično mali po obimu – on sadrži samo dve zbirke priča: „Cimetaste prodavnice“ i „Sanatorijum u senci peščanika“, kao i nekoliko pripovedaka koje pisac nije uvrstio ni u jednu od njih. U ciklusima priča „Cimetaste prodavnice“ i „Sanatorijum u senci peščanika“ pisac nam na sasvim poseban način opisuje život Jevreja u malom provincijskom gradu, i to je zapravo njegova autobiografija pisana bogatim i jedinstvenim jezikom, obeleženim brojnim neobičnim metaforama. On koristi višestruke složene rečenice, pune retko korišćenih, staromodnih ili davno zaboravljenih reči istovremeno sa modernim naučnim izrazima. Ova tehnika je privukla pažnju i bila predmet brojnih diskusija već kod prvih Šulcovih kritičara, koji su njegovo delo proglasili otelotvorenjem lepote i poezije.

  • 1,980.00 RSD 1,584.00 RSD

    Prevodilac: Zagorka Zečević, Povez: tvrd, Format: A5

    Šta sam izvukla iz svega onog što sam proživela, kakvu filozofiju?
    Najjednostavniju.
    Jednostavnu – kao čaša vode. Kao jedan udisaj.
    Ljudi se ne dele na klase, rase, državne sisteme.
    Ljudi se dele na dobre i loše.
    Na veoma dobre i veoma loše.
    Jedino tako. Krvožedni revolucionari, koji su se pomamno zaklinjali da će loše ljude, napokon, zameniti dobri – lagali su i torokali.
    Uvek je lošijih bilo više, mnogo više.
    Dobri ljudi su uvek izuzetak, dobri su dar Neba.

  • 1,430.00 RSD 1,144.00 RSD

    Crvena farbana kosa Koste Murselasa (1932–2017) jedan je od najpoznatijih i najprodavanijih savremenih grčkih romana. Po njemu je snimljena i serija 1992, a preveden je na nemački, engleski, francuski, turski i hebrejski.

    Kosta Murselas pripoveda o životu i ljudima posleratne Grčke stvarajući savremenu verziju Grka Zorbe. Pisac-pripovedač posmatra posle mnogo godina svoj život i shvata da smo «pogrešno živeli, na pogrešna vrata kucali, u pogrešnim krevetima spavali, pogrešne ljude voleli i pogrešne izbore napravili», dok njegov glavni junak Luis, potpuno oslobođen žudnje za materijalnim vrednostima, svojom životnom filozofijom, a i delima, potvrđuje da je sve moglo biti drugačije i da nas «velika greška» dovodi do poslednjeg i sudbinskog sagledavanja života. Svaka epizoda iz Luisovog života izuzetno je interesantna, kulminira i zatvara se, da bi se već u sledećem poglavlju ponovo nastavila, a ova knjiga od preko 500 strana čita se u jednom dahu, izaziva i nadražuje svojom estetikom, erotikom, nepredvidljivošću. Murselas pripoveda bogato i jednostavno, s velikom dozom humora i ironije, često cinično raspoložen prema životu i događajima koje opisuje.

  • 1,210.00 RSD 968.00 RSD
  • 814.00 RSD 651.00 RSD

    Dečak sa vašara je knjiga objavljena 2009. povodom dvestagodišnjice rođenja Nikolaja Vasiljeviča Gogolja, velikog ruskog pisca čiji je život prava misterija. Čitalac će se u njoj susresti sa do sada malo poznatim ili gotovo nepoznatim detaljima iz piščevog neobičnog života.

    Prevodilac: Aleksandra Grubor, Povez: TVRD, Format: A5

    Kao đak,Gogolj nije mnogo mario za školska pravila, kao profesor istorije na Peterburškom univerzitetu, odbio je da prepičava misli priznatih naučnika te je sam pisao tekstove koje je čitao na svojim predavanjima, a njihova vrednost je od velikog značaja za rusku istoriju. Bio je poznat kao šaljivdžija i domišljan i ta njegova umeća su ponajviše došla do izražaja na zabavama na kojima su se okupljali književnici i intelektualci toga doba. Prikazani su i detalji iz njegovog drugovanja sa Puškinom kao i utučenost zbog toga što mu je osujećena namera da zaprosi groficu Anu Vieljgorsku. Manje je poznato da se Gogolj vrlo čudno oblačio i da je imao iskustva sa šamanizmom.

    Univerzalne genije kao što je Gogolj ruska istorija do tada nije poznavala. Bio je veliki pisac, profesor univerziteta, veseljak koji je voleo da igra, peva, kuva za prijatelje, šije haljine za svoje sestre… Smisao života i tajnu zdravlja Gogolj je video u sledećem: „Biti što je moguće više spokojan, nastojati da budeš što nestašniji, i veseliti se koliko možeš, sve dok ne malakšeš, čak i ako nije uvek baš veselo: i uvek se sećati mudrog pravila da je sve, zapravo, svejedno.“